چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
نخستین رویداد فرصت‌های نوآوری و فناوری آبی‌های کرمانی در حالی فردا (۱۴ آبان ۱۴۰۲) برگزار می‌شود که می‌توان آن را به مثابه پیشتازی کرمان موتوردر نوآوری و فناوری‌های جدید خودروسازی تلقی و از زوایای مختلف به آن نگاه کرد.
کد خبر: ۶۵۶۶۸

تیتر20  -  همانطور که کرمان موتور را می توان پرچمدار و پیش قراول حرکت به سمت تولید خودروهای برقی دانست به همان اندازه نیز می توان این تولید کننده را آغازگر مسیر جدی و جدید در تولید پایدار خودروهایی با سوخت پاک دانست.


در همین حال از یک سو برگزاری این رویداد می تواند حلقه وصل تولید کنندگان به مجامع و مراکز علمی باشد که می تواند باعث هم افزایی شود و از سوی دیگر مسیر را برای توسعه داخلی و همکاری ها خارجی بازخواهد کرد.


بنابراین گزارش ،"نخستین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور با عنوان KITO NEXT درروز یکشنبه مورخه 14 آبان ماه، در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار خواهد شد.


همراه با شرکت کرمان موتور، «دانشگاه علم و صنعت ایران ” و پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت ایران در برگزاری نخستین رویداد نواوری و فناوری کرمان موتور مشارکت و همکاری دارند.


مهمترین محورها و پنل های تخصصی این رویداد، شامل “خودروهای هیبریدی، برقی و انرژی های نو”، “هوش مصنوعی و خودروهای هوشمند متصل و خودران”، “فناوری های پیشرفته در حوزه مواد و فرایندهای تولید”، “طراحی و توسعه پلتفرم مشترک”، “رویکردهای نوین در طراحی استایل خودرو”، “تحلیل و شبیه سازی خودرو” و ” مدرسه کسب وکار کرمان موتور” می باشد.


همچنین قرار است در این رویداد فرصت های نوآوری و فناوری ، مراحل توسعه اولین محصول بومی کرمان موتور تشریح شود و نسبت به تاسیس دفتر تحقیق و توسعه فناوری شرکت کرمان موتور در دانشگاه علم و صنعت اقدامات لازم صورت گیرد.


در نخستین رویداد KITO NEXT از تمام شرکت های دانش بنیان، فناور و موسسات تحقیقاتی و پژوهشی و دانشگاهی، اعضا هیات علمی دانشگاه ها، نخبگان، پژوهشگران و صاحبان ایده حوزه صنعت خودرو به منظور اطلاع از نیازهای فناورانه شرکت کرمان موتور برای حضور در این همایش و رویداد دعوت  شده است."
هر چند تا کنون مشابه این رویدادها در حوزه های مختلف در کشور برگزار شده است.اما نکته قابل بحث این است همکاری دانشگاهیان با شرکتی است که پیشتر عزم جدی خود برای آغاز تولید خودروهای برقی را ثابت کرده است.


در واقع کرمان موتور پیش از اینکه بسیاری از شرکت ها به دنبال این نوع خودروها باشند،در همکاری با شرکت مکو(مپنا) مقدمات برقی سازی Jac j4 را آغاز کرده بود.


حالا با توجه به حضور علی آبادی در راس وزارت صمت و آشنایی و درک ضرورت ها  ونیازها برقی سازی ، شرکت های دیگری نیز به این سمت متمایل شده اند.
با این حال با توجه به برگزاری این رویداد توسط یک خودروسازغیر دولتی که نشان می دهد که می توان به آینده تولید این خودروها بیش از پیش امید داشت.


درواقع با توجه به ضریب نفوذ و سهم بازار کرمان موتور این رویداد را نمی توان از جمله رویدادهای نمایشی و فرمایشی به حساب آورد. چون این تولید کننده پیشتر با درک آینده مقدمات لازم را فراهم کرده است.


اتفاقا چون بانی این رویداد یک خودروساز غیر دولتی است می توان آن را از زاویه رقابت میان تولید کنندگان بزرگ بخش خصوصی هم نگاه کرد. کرمان موتور با این حرکت علاوه بر وسعت و توسعه بخشیدن به برنامه های تولید خودروهای غیر فسیلی ، باعث می شود که سایر رقبا نیز تلاش برای عمق بخشی به این برنامه ها را بیش از پیش در دستور کار قرار بدهند.


چرا که محور فعالیت خودروسازان بخش خصوصی برپایه نیاز بازار و رقابت استوار می شود. همچنین آنها برخلاف شبه دولتی ها از ثبات در مدیریت و الزام به پاسخگویی برخوردار هستند.همین مساله موجب می شود که آنها برنامه های خود را بر اساس الگوهای اقتصادی تدوین و اجرایی کنند.


به همین علت برگزاری این رویداد از سوی بخش خصوصی نشان می دهد که الگوی تولید و تغییر ذائقه بازار نیز به طور جدی و اصولی در دستور کار این خودروساز قرار دارد.


در همین حال نگاهی به تجربه و سابقه همکاری با شرکای مطرح از سوی کرمان موتور نشان می دهد که آبی های کرمانی از یک طرف راه پیدا کردن شرکای مطئمن و کاربلد را می دانند و از سوی دیگر نگاه جدی و علم محور آنها به این مقوله می تواند علاوه بر یافتن شرکای جدید، مسیر صادراتی آنها را نیز هموار کند.
نخستین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور، 14 آبان ماه  در سالن امام رضا دانشگاه علم و صنعت ایران  با حضور شرکت کنندگانی از ایران، چین و ایتالیا برپا خواهد شد.

ارسال نظرات
موضوعات روز